In het kort
Sinds april 2022 heeft ABN AMRO Hypotheken een nieuwe Risk Management afdeling (ca. 25 fte) die bestaat uit drie 2LoD clusters (Credit Risk, Information & Operational Risk, Risk Office) en het team Capital & Provisions. Met elkaar zijn wij verantwoordelijk voor de integrale risicobeheersing en risico’s binnen Hypotheken en het bewaken van het gematigd risicoprofiel van de portefeuille (ca € 150 mrd) op de korte en lange termijn. Voor het cluster Risk Office zijn wij op zoek naar een nieuwe ambitieuze collega met sustainability risk affiniteit, die er zin in heeft om het cluster te versterken en te helpen onze jonge afdeling verderop te bouwen. Is dit iets voor jou? Lees dan snel verder!
$ads={1}
Je werkHet Risk Office Cluster is verantwoordelijk voor de oversight en risk control functie op de overige (anders dan Credit risk en I&ORM) risico-typen van de taxonomie binnen Hypotheken; een belangrijke focus is sutainability risk. Maar ook business risk, reputatie risico en de compliance en legal risico’s die vanuit Risk Management ABN AMRO worden gemanaged heeft jouw aandacht. Met ons gehele Risk Managementteam zijn wij verantwoordelijk voor het bewaken van het gematigd risicoprofiel van de hypotheekportefeuille, hier draag jij aan bij vanuit de overige risico-typen. Dit bestaat o.a. uit het beoordelen van strategie- en beleidsvoorstellen, bijdragen aan tweedelijns adviezen hierbij en ook de tweedelijns assessment van Product Reviews en Product Approvals. Hiernaast is de Risk Office verantwoordelijk voor het bewaken van de risk governance van Hypotheken en het organiseren en ondersteunen van de 2nd line of Defense (2LoD) risico comités binnen Hypotheken. Ook op dit vlak ligt een deel van jouw taken. In deze functie is er een functionele lijn naar de cluster lead van de Risk Office, formeel rapporteer je rechtstreeks aan de CRO Hypotheken.
Werkomgeving
ABN AMRO Hypotheken Groep (AAHG) is het hypotheekbedrijf van ABN AMRO, waar zowel de ABN AMRO, Florius en Moneyou hypotheken georganiseerd zijn. De portefeuille is ongeveer € 150 miljard met ca. 735.000 klanten. AAHG is verantwoordelijk voor de hypotheek gedurende de hele kredietcyclus, vanaf verstrekking tot aan het terugbetalen van de lening. Er zijn ongeveer 1200 medewerkers werkzaam bij AAHG. AAHG is gevestigd in Amersfoort en we werken, net als alle ABN AMRO Bank collega’s, hybride. In de praktijk betekent dit dat je zowel op kantoor als vanuit huis werkt (verhouding ca 50-50). In teamverband maken we hier afspraken over. AAHG is gericht op de financiering van woningen in Nederland en de voertaal in Amersfoort is primair Nederlands.
Je profiel
Wij zijn op zoek naar een gedreven professional (academisch geschoold) die adviseert over risico’s die er echt toe doen. In samenwerking met collega’s uit de 2e lijn een challenge doen op de voorstellen van de 1e lijn, daarbij de juiste vragen stellen en dit vertalen naar concrete adviezen. Je maakt hierbij duidelijk onderscheid in hoofd- en bijzaken. Je vindt het leuk om je expertise en het risico perspectief in te brengen in overleggen en projecten en je houdt je rug recht als dat nodig is. Altijd onderbouwd en constructief. Je bent hands-on waar nodig. Risk awareness binnen de organisatie verhogen en de impact van de risico’s meetbaar te maken is wat je drijft.
- Je hebt 3-5 jaar ervaring in risico management binnen de Business, Credit Risk en/of Central Risk Management - bij voorkeur – in een retail lending omgeving.
- Je heb kennis van en affiniteit met risico management en gedragstoezicht binnen de financiële sector; en geldende kredietrisico en prudentiële wet- en regelgeving. Kennis van Hypotheken is een pre.
- Je hebt goede ervaring met het schrijven van stukken. Je bent in staat om correct (zowel in het Nederlands als Engels) duidelijk te maken wat je wilt zeggen c.q. een besluit weer te geven in adviezen en notulen.
- Je bent gedreven, zelfkritisch, nieuwsgierig met een grote wil om meer te leren. Je werkt graag in multidisciplinaire teams en bent in staat om zaken tot resultaat te brengen.
Wij bieden
Je bouwt met elkaar een nieuw team op! Samenwerken is hierbij belangrijk. Maar ook oog hebben voor elkaar en initiatieven nemen over hoe iets anders en beter kan is de cultuur waar jij van deel uit gaat maken. Daarnaast heb je veel impact op onze klanten, onze concurrentiepositie en onze interne risicobeheersing.
- Wij bieden je veel ruimte om te groeien en de vrijheid om het beste uit jezelf te halen.
- Af en toe thuiswerken? In overleg zijn er mogelijkheden.
- We bieden goede faciliteiten voor flexibel werken vanuit huis.
- Wij helpen je om fit & vitaal te blijven.
- Salarisindicatie: Eur. 52.000 - Eur. 72.000 bruto per jaar o.b.v. een 36-urige werkweek. 40 uur kan ook.
- Een aanvullend benefit budget van 11%, waarmee je flexibel arbeidsvoorwaarden kunt kopen. Deze kun je ook maandelijks laten uitbetalen.
- Een persoonlijk ontwikkelbudget van € 1.000 per jaar.
- Een OV-jaarabonnement (24/7 te gebruiken voor al het openbaar vervoer).
- Een uitstekende pensioenregeling.
Interesse?
Wil je nog meer horen? Ook als je niet aan alle functie-eisen voldoet maar denkt dat je geschikt bent en heb je zin in deze uitdaging, laat ons dan weten!
Mail dan met Bianca Overbeek, Bianca.Overbeek@nl.abnamro.com of Jan Pieter Kolk, Ja.Pieter.Kolk@nl.abnamro.com. Denk je al te weten dat dit jouw nieuwe baan moet gaan worden? Solliciteer dan via de site dan gaan we in gesprek om te ontdekken of we bij elkaar passen!
Gelijke kansen voor iedereen
The success of our organisation depends on the quality of our people and the ideas that they have. Truly surprising insights and innovative solutions for our clients result from an interplay of cultures, knowledge and experience. Diversity is therefore extremely important to our organisation. To ensure that everyone at ABN AMRO can develop their talents, we encourage an inclusive culture in which all colleagues feel engaged and appreciated.
Disclaimer external recruitment agencies
External recruitment agencies need to have a signed agreement with ABN AMRO BANK N.V., executed by a Talent Acquisition Specialist, when submitting a resume to a vacancy. In addition, a recruitment agency can only submit a resume when invited by a Talent Acquisition Specialist to join the search for a right candidate. All unsolicited resumes sent to us will be considered property of ABN AMRO BANK N.V. In this case, ABN AMRO will not be held liable to pay a placement fee.